Berdiet tetapi perut membusung!!

Sunday, February 1, 2009


Perubahan fizikal mendadak itu serta emosi yang sering terganggu mengundang tanggapan yang bukan-bukan kepada mereka yang rapat dengannya.

Ada yang menyangka dia berbadan dua.

Akhirnya rahsia penyakit misteri Elyana terbongkar selepas dia menyuarakan kepada seorang teman yang mengalami penyakit sama.

Seperti hendak gugur jantungnya apabila dimaklumkan terkena buatan orang sewaktu mendapatkan rawatan tradisional di Kuala Lumpur dan penyakit misteri yang dialaminya itu dipercayai busung.

Lebih menyedihkan penyakit yang dideritai sejak tiga tahun lalu itu akibat perbuatan kawan sendiri.

"Masa berubat, orang yang merawat saya itu memaklumkan orang yang melakukan perkara itu kawan saya sendiri. Tetapi saya kurang percaya pada amalan sebegini tambah pada zaman moden ini.

"Saya tidak sangka masih ada yang mengamalkannya dan lebih mengejutkan, orang yang dimaksudkan kawan sendiri. Tetapi saya nampak perubahan pada dirinya sejak saya sakit cuma saya tidak pernah bertanya dengannya.

"Bagaimanapun, saya tidak marah atau berdendam dengannya walaupun perbuatannya itu kesalahan besar di sisi agama.

"Saya reda dan minta maaf kepada semua jika ada perbuatan saya selama ini yang menyinggung perasaan mereka," katanya.

Kata Elyana, dia tidak mengetahui punca sebenar mengapa kawannya itu sanggup bertindak sedemikian kerana perbuatan itu sama seperti membunuh.

Mungkin sahabatnya itu ada alasan berbuat demikian. Namun, apa yang dikesalkan akibat perbuatan itu bukan saja menjejaskan kesihatan dan kerjaya seni, tetapi juga mengeruhkan hubungannya dengan keluarga.

"Saya tidak sedar perubahan pada diri, tetapi ramai perasaan terutama keluarga dan kawan rapat. Sejak terkena penyakit itu, saya sering menyendiri dan panas baran sehingga mereka yang tidak bersalah pun jadi mangsa amukan saya.

"Selalunya ahli keluarga menjadi tempat melepaskan amarah. Malah, saya jadi malas bekerja, sering pening dan sakit perut sampaikan persembahan yang sudah dipersetujui terpaksa dibatalkan saat akhir," katanya.

Mengakui keadaannya semakin pulih selepas menjalani rawatan tradisional, Elyana kembali semangat untuk bekerja. Dia kini sedang menjalani penggambaran drama 26 episod arahan Jamal berjudul, Katrina Kamelia.

Elyana yang mara ke peringkat akhir Anugerah Juara Lagu baru-baru ini menerusi lagu Kalis Rindu mengakui Katrina watak berbeza dengan peranan yang pernah dibawakannya sebelum ini.

"Watak saya yang ini memang berbeza. Selalunya saya dikenali dengan watak gadis baik dan sempoi, tetapi kali ini saya bawa watak pelajar yang jahat.

"Penggambarannya baru saja bermula minggu lalu jadi belum tahu perkembangan watak saya namun kalau melihat skrip saya memang jahat gila dalam drama ini," katanya.

hmetro

2 comments:

Anonymous,  June 18, 2009 at 11:00 AM  

hahah yeke busung?!bulat2 kena tipu la manusia zaman skrg ni. dah percaye sgt mende2 tahyul dan syirik mcm tu. dah tentu la die ni pregnan,nmpak sgt simptom2 sedemikian kan..hahaha

ong February 21, 2010 at 11:17 AM  

Hi, betul ker Erneelya kena busung. Kalau betul I nak recommend satu tempat untuk Erneelya berubat. Saya sendiri pernah lihat seorang wanita kena busung semua dalam badan nya berair. Seluruh badan kena di bungkus dengan Pampers ...sebab air asyik mengalir keluar dari badan. Dia berubat selama 3 bulan dan sudah sembuh sepenuhnya. Tiada ubat, tiada sentuhan kat badan dan cuma jampi sahaja. Tidak perlu bayaran apa apa. Cuma harap Elyana boleh sembuh sepenuhnya. Email pada saya och1961@gmail.com dan saya boleh jelaskan segalanya pada Elyana atau suaminya.

Post a Comment